BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

welcome to my blog

Jumaat, 13 Januari 2012




NOVEL: ANDAI ITU TAKDIRNYA (BUKU PRIMA...PENULIS: SITI ROSMIZAH)

***Cintamu sesegar embun nan pagi,semakin resah menanti terbit mentari.hangatnya yang membakar mengeringkan,segala keindahan yang penuh kepalsuan***

Sinopsis"Jangan salah faham Puan Sri,kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini.Saya tak boleh membuang pangkat itu ketepi hanya kerana kesalahan yang pernah dibuat pada saya."

"Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi yatim sebelum masanya.Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami disisi.Saya pekakkan telingan mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."

"Andai itu takdirNya.dia akan menempuhinya dengan tabah dan sabar.Apa yang penting sekarang adalah kebahagian anaknya, Dania."

"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini, aku tidak pernah pasrah dalam hidupku.Andai itu takdirNya sebelum mengapai bahagia aku redha.Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu unutk bertahan lagi,hatiku lebih keras dari kerikil."

0 ulasan: